I wanna marry you! champagne 14/15 september - Reisverslag uit New Delhi, India van Patricia Christina Bordes - WaarBenJij.nu I wanna marry you! champagne 14/15 september - Reisverslag uit New Delhi, India van Patricia Christina Bordes - WaarBenJij.nu

I wanna marry you! champagne 14/15 september

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia Christina

08 September 2007 | India, New Delhi

Translation beneath!

Less than 24 hours to go. And than, bye to my 1001-night-country. Please get me some steel, iron and multivitamin tablets, I am so terribly exhausted. It wasn’t different during the last few month, but some preperate will help me. Mum, can you please buy some hopjesvla, sundried tomatos, brie and brown bread?

At this moment I am sitting in front of my window. Laptop on my knees. Noices on the street, hammering of some streetworkers. Sun shines. Old buildings, next to new ones. Within 10 years India will not be India I see nowadays. The development in this country is huge. The will and the power to make it better is enormous. Palmtrees, chaos, tuktuk-blinded jeep, begger- businessman, slum-5star hotel... Just some more minutes, i am like a sponge.

Last night I had a wonderful very vibrating trip with a tuktuk. Clinging myself to everything, my sunglasses on, so my eyes would be dustfree. In search of a good dancingspot. Last week we were very happy to find one. Yesterday was horrible. But I still have a smile from ear to ear. Happy with what the moment given to me and the people around me.

I’ve found my second home here. That will never change. What the future brings me, I really don’t know. Maybe a life in England, maybe a life in India. Maybe I stay in Holland. Who knows? And I am happy with that fact I don't know. As it all depends on me, I will be back in January. Back for business, back for the children. Maybe I can become the writing traveljournalist. As anyone have some contacts for me… PLEASE!!!! As I must believe the palmreaders, the psychics and other people, it won’t take long anymore. I will mary soon a very nice man and we both receive 2 beautifull mixchildren. Tja, where-ever that may be …. Hahahaha

Everything happens very fast in India. The day before yesterday I was overwhelmed. ‘I wanna mary you, you don’t have to do anything anymore cause I want to take care of you, you and I are going to travel, you are my wife, I live in as well as in America and London, I also live here in Chennai. I really know what kind of woman you are. Give me the dates you will come back and I pay for you ticket and your expanses, as long as you will become my wife. You are flying economy. I am very sorry but you need to fly business’.

Do you know who I am? Do you have any idea of what I do? Give me one good reason why I should mary you? Sorry, i don’t know you. How can you expect me to have feelings for you, feelings so important i am able to tell you i want to marry you, when this is actualy our first moment we speak. I am not in a hurry. I am not desperate. There need to be some chemistry too. It doesn’t work like this with me. I don’t want to hurt you, but i prefer you to go…’

The guy was absolutely not prepared and a real drama exploded in front of my eyes. But he went away. India teaches you very quickly to let go. Literally no strings attached. Very glad with this lesson!

Darlings, just a few more hours and then I can hug you all again. Mandy, I really loved it when you called me yesterday. Girl I really miss you and it is always a party when we talk!

Deb, Mel, Son, Bar, Jet, Sis, Sim, Jur and all the other lekkere girls and boys, keep Friday or Saturday 14/15 september free in you agenda. Time to have some quality time. Cooking together or just go out ford inner. It doesn’t matter to me, as long as i’ve got you around! High level of cuddles at this moment hahahahahahaha


Minder dan 24 uur te gaan. En dan bye voor even tegen mijn 1001-nachten-land. Zet aub de staal, ijzer en multivitamine tableten klaar, want ik ben kapot. Het is het laatste jaar al niet anders geweest, maar wellicht dat wat preparaten meehelpen. Mam, zou je hopjesvla willen halen, zongedroogde tomaten, brie en bruin brood?

Op dit moment zit ik voor mijn raam. Laptop op mijn knietjes. Geluiden van de straat, getoeter, gehamer van de straatwerkers. Zonnetje schijnt alweer. Oude verfafgebladerde gebouwen naast nieuwe. Binnen 10 jaar is India niet meer het India dat ik nu zie. De ontwikkeling die dit land doormaakt is enorm. De wil en de kracht om het beter te krijgen is enorm. Palmbomen, chaos, tuktuks-geblinderde jeeps, bedelaar-zakenman, sloppenwijk-5 sterren hotel … geef me nog een paar momenten, ik ben net een spons.

Vannacht nog een behoorlijk vibrerend ritje in een tuktuk gehad. Me vasthoudend aan alles wat ik maar kon, mijn zonnebril voor mijn ogen zodat ik stofvrij kon kijken. Op zoek naar een leuke danstent. Zo goed als we het van de week troffen. Zo balen was het gisteren. Desalniettemin ben ik blij. Blij met wat het moment me geeft.

Ik heb hier mijn tweede thuis gevonden. Ik zal dat altijd blijven voelen. Wat de toekomst mij brengt, weet ik niet. En ik ben daar blij mee. Als het aan mij ligt ben ik in januari hier weer terug. Terug voor zaken, terug voor de kinderen. Misschien wel als verhalenschrijvende journalist. ALS IEMAND ZOIETS KENT IN ZIJN NETWERK, PLEASE HELP ME!!!!!!
Als ik de handlezers, de helderzienden en andere mensen mag geloven, duurt het niet lang meer voor mij. Dan ben ik getrouwd met een enorm goede kerel en krijgen samen twee prachtige mixkindjes. Tja waar dat dan mag gaan plaatsvinden… hahahaha

Het gaat snel in India, ze laten er hier geen gras over groeien. Eergisteren heb ik iemand afgewezen. ‘Ik wil met je trouwen, je hoeft nooit meer iets te doen want ik wil voor je zorgen, jij en ik gaan reizen, jij bent mijn vrouw, ik woon in zowel amerika, London als hier in Chennai en weet heel goed wat voor vrouw jij bent, geef me de datum dat je terugkomt naar Chennai ik betaal alles voor je, je ticket, je onkosten, zolang je maar mijn vrouw wordt. Je vliegt economy? Ik wil dat je business class vliegt!’

Weet je wel wie ik ben? Heb je enig idee wat ik doe? Geef me 1 goede reden waarom ik met jou in zee zal gaan? Ik hou van dansen, ik hou van schrijven, ik hou van werken met (straat)kinderen, ik ben niet iemand die neerkijkt op andere mensen ik ga om met zowel de zwervers als directeuren van bedrijven, ik ben een luxepaardje maar kan ook heel goed zonder, ben jij die kerel die met zijn voeten op de grond staat en ook nog eens spiritueel ontwikkeld is, kan je zeilen en skiën, ik vind het helemaal super om mensen een shiatsubehandeling te geven, ik wil twee kindjes en hen samen opvoeden tot prachtige wezens die liefde- en succesvol in het leven staan. Ik wil samen werken aan een toekomst. Ik wil samen iets neerzetten. Ik ben iemand die niet meer alles najaagt, ik hou ervan om met mijn vriendinnetjes lekker te koken, lekker uit eten te gaan en zo af en toe eens een fles champagne te drinken. Ik heb geen behoefte aan bla-bla mensen zonder inhoud….’

‘Stop stop, ik wil jou echt, ik heb je al twee dagen in de gaten gehouden. Ik wil jou! Geef me een kans’.

‘Sorry, maar ik ken je niet. Hoe kan ik iets voor jou voelen dat zo belangrijk is als trouwen als dit het eerste moment is dat wij spreken. Ik heb geen haast. Ik ben niet desperate. Het werkt bij mij niet zo! Ik wil je niet kwetsen. Ik heb liever dat je gaat…’

Hij was totaal niet voorbereid op dit en een drama ontvouwde zich voor mijn ogen. India leert je loslaten in alle facetten. Letterlijk no strings attached. Blij met deze les!

Lieverds, nog even en ik kan weer knuffelen met jullie. Mandy, ik vond het zo fijn om gisteren met je aan phone te zitten. Meisje ik mis je echt verschrikkelijk en het blijft een feest als we samen klessebessen.

Deb, Mel, Son, Bar, Jet, Sis, Sim, Jur en de andere lekkere meiden en jongens hou zaterdag 15 september vrij in de agenda’s. Even tuttebellen. Lekker met zijn allen koken of lekker uit eten gaan. Het maakt me niet uit, zolang ik jullie maar om me heen heb! Hoog knuffelgehalte hahahahahahaha

  • 08 September 2007 - 17:48

    Mandy:

    Ik was ook helemaal blij met, tijdens en na ons gesprek. En de 15e staat gereserveerd hoor.
    Goede vlucht en tot heel snel, kunnen we elkaar echt knuffelen ipv die telefoonknuffels iedere keer.
    -x-

  • 09 September 2007 - 09:55

    A:

    lief trixie, welkom in je eigen stulpje.
    knuffel

  • 09 September 2007 - 12:41

    Sis:

    goeie reis meissie, ik verheug me er enorm op je een flinke knuffel te geven! Enne, de 15e stond al bij mij ( trouwens de 14e en de 16e ook...hi hi)
    tot snel

  • 10 September 2007 - 07:57

    Son:

    Hi lieffie,
    Welkom terug! Hoop dat het niet een al te grote cultuurshock is voor je!? Ik ben van de partij a.s. zaterdagavond. Laat maar weten hoe laat je me verwacht!Lekker bijkletsen en knuffelen...FIJN!!!Begrijp ik het goed dat je iig tot januari in Nederland blijft?
    Dikke kus

  • 10 September 2007 - 21:08

    Naat:

    Ehhh... en welcome back :D
    We moeten echt ff bijkleppen soon... ontwikkelingen hier zijn ook huge, als je de mail hebt gelezen weet je ongeveer wel wat er speelt :D

    Tot snel reiziger!!

    Knuf
    Naat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia Christina

There is only one way to happinez, happinez is the way.

Actief sinds 21 Aug. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 83031

Voorgaande reizen:

16 Juli 2007 - 29 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: